Categories
Aktuelt

Åpning av skiheisen 20/21

NB! Åpningstidene er oppdatert etter at denne nyheten ble publisert. Se nye åpningstider for skiheisen og Varmestua her.

—————————————————————————————————————————————
Skiheisen åpner mandag 28.12.20 og er åpen kl. 10.00-15.00 hver dag, til og med 03.01.21.
Videre vil skiheisen være åpen hver lørdag og søndag.

Priser for heiskort finner du her.

Vi minner alle om å holde en stavlengdes avstand.

Tilbake

FLERE ARTIKLER FRA OSS

Fartsgrenser på fjellet

Vil vil oppfordre alle som kjører opp og ned til Turufjell og rundt på hyttefeltene om å vise respekt for fartsgrenser. Dette gjelder alle, både hytteleverandører, håndverkere, ansatte på Turufjell og hyttefolk.  Fartsgrensen oppover Heivegen er 40 km/t. Denne gjelder frem til renovasjonsplassen, videre herfra er det 30km/t på alle veier. Vi ber alle om […]

Kristnatten – turen med den fine utsikten

Fra Varmestua følger man Øvre Turusvingen nesten til enden. Så svinger du i retning Kristnatten og følger skråningen ned til Olaseterbekken (ca 50 m). Når du kommer ned til bekken må du se etter brua som tar deg over til den andre siden, fra dette punktet er stien blåmerket. Langs stien er det satt opp […]

Olaseterbekken – en liten oppdagelsesferd

Gjennom hytteområdet finner du Olaseterbekken. Den renner fra Olaseter og løper ut i Øvre Vesleåstjern litt øst for Istjernvegen. Vår anbefalte rute er å gå fra Varmestua og til enden av Nedre Turusvingen. Herfra fortsetter du rett østover mot Kristnatten ca 100 meter før du møter på bekken. Denne turen er ikke merket, og er […]

Slåttemyrrunden – turen for alle

Fra Varmestua går man over veien, svinger til høyre og går til enden av parkeringsplassen, der svinger du til venstre og følger den grusede stien. På turen er det to fine rasteplasser som egner seg til en liten pust i bakken. Gapahuken ved Slåttemyrtjern har både tak og sitteplasser og på Slåttemyrtoppen finner du benker. […]